tisdag 10 maj 2016

That Driving Beat!

That Driving Beat - Good Loving (7" Ep)

Stockholms egna ”That Driving Beat” elva personer starka northern soul orkester, som här bjuder på sin senaste vinylsingel ”Good loving” på AMTY records. Vinylen bjuder på två låtar, medan den digitala bjuder på fem låtar…


Överraskad och förbannat bra. Kan väl börja med att jag inte är den som lyssnar på så mycket soul, men som sagt förbannat bra. Om man ska dra nån jämförelse, så är The Solution det första jag tänker på och jag gillar The Solution. Sjuan består av två spår ”Good loving och I’m getting tired”, båda är toppenbra. Duktiga musiker och sångerskor. Är det någon soulskiva ni ska införskaffa, så är det den här. Ni kommer inte att bli besvikna. Om jag förstår det rätt, så är låtarna inspelade live och i mitt tycke, det enda sättet. Det blir rätt på nåt sätt och äkta. Snyggt omslag är det dessutom. That Driving Beat rockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar