fredag 18 december 2015

Fem Frågor Till...

BARBED WIRE LOVE!

Nästa man till rakning blir Mark som driver bloggen Barbed Wire Love som får svara på lite frågor om året som varit och det kommande.

Trevlig läsning.

Kortet är snott från Barbed Wire Love.  

1: Hur tycker du året (2015) varit för Barbed Wire Love, från en bloggares syn? (både bra och dåliga minnen.) Spelningar, skivsläpp m.m.

Mycket bra. Jag har sett gamla favoriter som T.S.T och Red Alert samt nyare band som Projekt 9 och Sabotage bland annat. 

Skivmässigt så släpptes det mycket bra svensk punk, scenen lever verkligen.

2: Vad har du för planer för Barbed Wire Love för 2016. Vad händer (något spännande?)

Inget speciellt direkt som jag "klubbat" men jag funderar på att börja med lite intervjuer.

I övrigt så hoppas jag kunna få fler läsare/gillamarkeringar på facebook utan att spamma eller hora.

3: Hur tycker du att året (2015) har varit som privatperson?
Spelningar ni varit på. Skivsläpp att rekommendera m.m.

Se svar 1. Men om jag ska nämna något utförligare så fick jag skifta en närmare bekantskap med Malmöscenen som jag tycker är mycket bra. Både bandmässigt och arrangörsmässigt och folket är sköna.

Jag har även kommit in rätt mycket på glam-eller ska man säga Bovver rock/bootboy glam för att det ska låta lite häftigare och mer "gata"?

 Band som Guida, Yummy, Shandy, Hustler, Suede Razors med mer. Kanske några är lite skeptiska till den genren (åtminstone den första vågen med mycket platådojor och färgglada kläder (kanske mest Slade, Sweet och T-Rex) men jag tycker det helt klart är tuff rockmusik och faktiskt ser jag glam som en föregångare till punken.

4: Några spelningar eller skivsläpp som du ser fram emot / väntar på för 2016 m.m.?

Jag hoppas att The Business får arslet ur vagnen och levererar en värdig uppföljare till The truth, the whole truth and nothing but the truth....givetvis om Micks hälsa håller.

Hoppas även att Utanbygatan lyckas få till sitt skivsläpp. 

Önskar även att V-ås scenen kunde fixa en sjyst plattform för livemusik så att enda alternativet inte är Bankiren. Visst är det bra att det finns men ofta är ju den punk som bokas dit en sådan som kittlar folks nostalginerver på fel sätt. Vi har väl sett nog av t.ex Charta 77 och liknande akter de senaste 2-3 åren?

5: Något annat som du vill dela med er av (vad som helst)? Passa på :-) 

Embrace the future-respect the past....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar